سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع اینورتر کدام اند؟

درایو موتور یا اینورتر چیست؟

آیا تا به حال این سوال را خود یا دوستانتان پرسیده اید که اینورتر چیست؟ اینورتر یا درایو  AC به دستگاهی گفته می شود که به کمک آن می توان سرعت یک موتور AC سه فاز را کنترل کرد بدون آنکه قدرت و گشتاور موتور کاهش یابد،اینورتر ها در ظرفیتهای مختلف ساخته می شوند مثلاً برای یک موتور با توان 20 اسب بخار باید از اینورتر 20 HP استفاده کرد.

 

بسیاری از مواقع اگر شما از سوال اینورتر چیست؟ را از مردم عادی جامعه بپرسید برای آن پاسخی خواهند داشت،زیرا اینورتر فقط مختص به اتوماسیون صنعتی نبوده بلکه چند سالی است که با واژه اینورتر در کولرهای گازی،یخچال ، ماشین های لباسشویی و همچنین اتوموبیل ها سروکار داشته ایم.

 

انواع اینورتر از نظر ورودی کدامند؟

 

از نظر ورودی اینورتر ها به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می گردند، البته خروجی همه آنها سه فاز است.

برای اینورتر های با توان بالای 3 اسب فقط از ورودی سه فاز استفاده می گردد،گاهی شما قصد راه اندازی موتور 3 فاز را دارید اما در آن قسمت برق 3 فاز وجود ندارد در این لحظه استفاده از اینورتر جهت تبدیل تک فاز به سه فاز لازم خواهد بود

انواع اینورترها از نظر کاربرد کدامند؟

از نظر کاربرد اینورترها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. برای راه اندازی پمپ ها، فن ها،آسانسور،جرثقیل،نوارهای نقاله ، دستگاههای اکسترودر و… از اینورتراستفاده می شود. برای پمپ و فن از اینورترهای با گشتاور متغیر و برای آسانسور و نوار نقاله و جرثقیل از اینورتر با گشتاور ثابت و برای اکسترودرها از اینورتر با فیدبک PG بهره برداری می کنند.

مزایای استفاده از اینورترها چیست؟

کاهش انرژی مصرفی و لذا کاهش هزینه برق

کاهش جریان راه اندازی و در نتیجه طولانی شدن عمر موتور

امکان تغییر سرعت موتور

امکان تغییر جهت حرکت موتور

داشتن حفاظت در برابر اضافه بار

امکان کار موتور در شرایطی که ولتاژ ورودی متغیر است

امکان کنترل از راه دور

ایجاد سرعت بیشتر از سرعت نامی موتور

 

 

جهت دریافت لیست قیمت کلیک کنید.